4 Comments
User's avatar
Tomáš Zálešák's avatar

V poslední době nad tím přemýšlím čím dál častěji. Naprosto souhlasím s tím, že máme tendenci si myslet, že všichni kolem nás řeší AI – přitom si všímám, že spousta (i mladých) lidí tápe v základech online marketingu.

I pokud AI agenti jednou dokážou plně nahradit marketéry, pořád zůstává otázkou, jak rychle si je podnikatelé osvojí. Některé startupy naskakují na nové trendy okamžitě, jiné firmy reagují pomaleji. A samozřejmě záleží i na tom, na kolik takoví skvělí AI agenti vyjdou.

Určitě bychom ale měli počítat s tím, že se marketingový rybníček zmenší – a že AI revoluce jednou může doběhnout i nás. Ale jak píšete v článku, online marketéři mají dovednosti, které můžou využít pro rozjezd jiného byznysu.

Expand full comment
Jan Barborik's avatar

Tomáši díky za komentář. 🙏🏻

Vlastně není týden, kdy bych nevyslovil, že "jediná jistota je změna". 😁 Z pohledu podnikatele i marketéra je potřeba se neustále přizpůsobovat, protože u máločeho si vystačíme s tím, že "se to tak dělalo vždycky". A budoucnost je nejistá. Ale to byla vždycky. A šikovní, zvídaví a proaktivní lidi se ve světě neztratí. 🤗

Expand full comment
Martin Koníček's avatar

Já jsem teda zaměstnanec a dělám si personal brand, a AI je fajn, třeba s ním píšu články či příspěvky na socky, ale že by mě to nahradilo? To ne! Musím přesně vysvětlit základní myšlenky, styl komunikace, a pak revidovat, je to spíše nástroj, než že by to fungovalo zcela automaticky.

Expand full comment
Jan Barborik's avatar

Ahoj Martine,

vidím to stejně. AI ti může pomoct s formulacemi nebo strukturou textu, ale pořád musíš vědět, co vlastně chceš říct, jaká je tvá strategie a kým chceš profesně být. Bez toho je i ten nejlepší nástroj k ničemu.

Navíc "osobní značka" je o autenticitě - a tu ti žádný robot nedá. Lidi zajímáš ty, tvoje zkušenosti a pohled na věc. AI ti jen může pomoct tyhle své myšlenky lépe a rychleji formulovat.

Díky za komentář!

Honza

Expand full comment