Jak pojmenovat firmu a jak tvořit obsah, který prodává + 2 tipy 💡
⏱️ 6 minut čtení
Ahoj markeťáku!
Překvapivě často s klienty, kteří se nachází v začátcích projektu nebo zakládají firmu, konzultuji výběr vhodného jména. Většinou už nějakou myšlenku mají a ptají se mě na názor. 🤔
Vzpomínám si, jak jsme na střední škole měli v Občanské výchově vymýšlet název své fiktivní firmy. Paní učitelka S. (👋🏻) nás v podstatě všechny donutila použít první písmena křestního jména a příjmení. Takže má firma byla JANBAR s.r.o. (Dio mio! 🙏🏻). Není nic méně nápaditého. Od té doby jsem na to celkem háklivý a všímám si této konstrukce názvů všude kolem. A bolí mě to vidět. 😁
Klienti většinou mají nějakou myšlenku, ale nemají pro její použití argumenty. Bývá to většinou jen pocit. Nápad. A tu přichází diskuse o vhodnosti. Nemám patent na rozum a do finálního rozhodnutí jim nijak nemluvím. Ale naučil jsem se pokládat otázky, které je přimějí o názvu přemýšlet v souvislostech.
Než se k nim dostaneme, nabízím příklad z praxe. V roce 2017 jsme se s manželkou pustili do výr…